Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi

Door: Onno & Ivan

Blijf op de hoogte en volg Onno

02 November 2010 | Thailand, Ko Lanta

Een boottochtje geboekt bij de pier, bleek niet geheel te zijn wat we ervan verwachtten. Het was niet slecht, maar anders. Veel promotie over de boot die ze hadden. De snelste met 5 motoren. Dus maak je maar niet druk over de motoren (en de snelheid)! Het rustige boottochtje voorin de boot bleek een ware efteling-attractie. Planerend over het water met een snelheid van 35-50 km/u is ontzettend hard. Staan om over de railing te kijken zat er niet in. Een lancering over de reling zou het gevolg zijn.
De dag stond onder leiding van ladyboy Beyonce, een echte entertainer. Zingen, dansen en sjansen.
We gingen verschillende eilanden aan doen. Te beginnen met Ko Phi Phi waar The Beach werd opgenomen. Schitterend maar jammer van de masale toestroom van toeristen (zoals wij). We zagen amper nog strand door de vele mensen!
Hierna door met een soort sightseeing van grotten en mooie rotsen/eilanden. Schitterend. Tevens even nog uit op het apeneiland. Veel apen die voornamelijk honger hadden, maar dan op een zeer agressieve manier. Ze hingen bij mensen aan benen, vielen aan en waren zeer moeilijk te verjagen. De boot en het water leken de enige veilige plek te zijn. Hierna gingen we even snorkelen. Een heel mooi onderwater tafereel, maar jammer van de barbaren die op het koraal gingen staan. Daar konden we ons wel goed aan ergeren. Hier maken ze zich er niet druk om dat er binnenkort geen onderwaterleven meer is. De reis vervolgde zich naar Ko Phi Phi Don, het hoofdeiland, waar we een goede lunch kregen. Een paar fotootjes en daarna naar het volgende schitterende eiland. Veel groter dan een voetbalveld was het niet, maar werkelijk beautiful. Helaas werd deze dag wat verpest door de vallende regen. Een tropisch paradijs is toch minder mooi in de regen....
Nu het hard regende hadden we onszelf een plekje onder het afdak gegeven. Iets minder nat en koud. Na ongeveer 20min waren we terug in Phuket. Een mooie dag met een klein regen-nadeel.
's avonds konden we aanschuiven bij onze Nederlandse gastheer in het Hotel. Door de hevige regenval konden we het niet meer opbrengen om een stuk naar een eettent te lopen en daarbij doorweekt te worden. Gelukkig was daar de maandelijkse BBQ van ons hotel. De tweede in haar bestaan. Door een aantal verjaardagen (moeder en Josca) waren er meerdere Nederlandse gasten uit de omgeving aanwezig. Zelfs Andre Hazes is nog langsgekomen, uit de speakers dan wel. Waarschijnlijk te laat gingen we naar bed na een gezellige chitchat met andere Nederlanders.

• 02 November 2010 - 17:17

Mriek:

Jammer dat Phi Phi zo aan het verloederen is, gaat heel hard.. 3 jaar geleden was het nog aan het herstellen van de tsunami..
    Maar wat is het mooi daar in de omgeving hey! En tsja die rot apen..

• 02 November 2010 - 19:56

Irene:

Lachen he die ladyboys. Maar altijd super gezellig. Ja sluit me aan met marieke en jullie...mensen maken een hoop kapot. Zonde.