Vertrek naar Ko Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Vertrek naar Ko Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Ko Lanta

Door: Onno & Ivan

Blijf op de hoogte en volg Onno

02 November 2010 | Thailand, Ko Lanta

Het was nog steeds niet gestopt met regenen. Helaas. Het werd toch een reisdag naar Ko Lanta (via Phi Phi) dus dat was geen probleem. 's ochtends vroeg opgehaald (7.15 uur, vandaar dat het eigenlijk te laat was geworden de dag van te voren) om in een grote en voornamelijk rustige boot naar Ko Phi Phi te gaan. Vlekkeloos ging de reis en zelfs tijd om te lunchen/ontbijten voordat de volgende boot naar Ko Lanta zou gaan. Tassen alvast afgezet om vervolgens te eten. Doordat we precies op tijd terug op de boot waren, was er alleen nog de plek op de boeg aanwezig. En het regende! Natuurlijk werden er veel pogingen gedaan een accommodatie op de boot aan ons te verkopen. Na de ervaringen die we op hadden gedaan, wisten we dat heel lang 'nee' (Mai Chai) zeggen vruchten af kon werpen. Geen boekingen op voorhand dus! Met een poncho dachten we een heel eind te komen, maar nat en koud kwamen we in Ko Lanta aan. Nadat we de tas hadden teruggevonden, hebben we alle verkopende Thai aan de kant geschoven en eerst een restaurant gezocht om te drinken en weer op temperatuur te komen.
Vele aanbiedingen (hotel-aanbiedingen) passeerde en er waren zelfs mensen die volhielden tot het bittere eind. Kwaad droop hij uiteindelijk af, omdat we toch besloten ergens anders te boeken. We werden opgehaald en het hotel beviel prima. Beetje eten, opdrogen en drinken. Tot een uurtje of 2 met een Engelse, gescheiden (misschien kansloze) bar-gast de avond doorgebracht. Erg leuk, maar het bedje beviel ook erg goed.
Wel heeft Onno een deal kunnen maken met Bob. Door de alcohol weet ik niet precies meer wat we hebben afgesproken, maar het komt er ongeveer op neer dat als ik eind februari mijn gezicht laat zien en Bob herkent me hij mijn duikcursus zal betalen. Rare deal nu ik er op terug kijk, maar ik (Onno) heb het goed naar mijn zin gehad.
Het regende de hele avond en de nacht door. Wat zou de volgende dag gaan brengen?

• 02 November 2010 - 17:19

Mriek:

Rainseason..

• 02 November 2010 - 20:02

Irene:

Aiai al die regen....dat is minder he. Zeker ook op een bootje.
    Te gek dat jullie al zo goed tegen de thaien kunnen die zo zeuren om maar iets te kopen of te boeken. Ze zijn wel stugge volhouders he.

Heel veel plezier nog daar ver weg.

• 02 November 2010 - 20:23

Marc En Marianne:

Hey jongens,
    Leuk om zo jullie verslagen te lezen en alvast wat fotos te zien.

Dank dat we mogen en kunne meegenieten