Verandering van reisschema - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Verandering van reisschema - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Verandering van reisschema

Door: Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

03 November 2010 | Thailand, Surat Thani

Tot nu toe hebben we echt geluk gehad met de regen, maar nu gaan wij toch ook te maken krijgen met de negatieve gevolgen van te veel neerslag.

Vanmorgen om 6.30u zijn we opgestaan om de boot te halen van 8.00u. Bij aankomst in de haven bleek dat wij de enige reizigers waren met bestemming Krabi.
Dit bleek zo totdat de ferry ergens langs een eiland vaart minderde. Van alle kanten zag ik opeens meerdere longtail boats naderen met daarop enkele toeristen. Het blijkt dus dat onse ferry nergens een tussenstop maakt, maar dat reizigers gewoon op het water kunnen opstappen. Erg handig om te weten voor een van onze volgende reizen.
Vanaf de boot is wel gebleken dat het gebied ten zuid-oosten van Phuket erg prachtig is. Na aankomst in Krabi hebben we ook van een enkele reiziger gehoord dat de provincie de mooiste is die hij/zij tijdens zijn/haar rei heeft bezocht.

Bij aankomst in Krabi hebben we zoals gewoonlijk eerst genoten van een Thais ontbijt. Iets te pittig, maar heerlijk. Voordat we ons ontbijt bereikten werden we natuurlijk eerst door een aantal proppers aangesproken. we hebben ze gewoon laten lopen. nadat het ontbijt verwerkt was bleek dat er maar 2 proppers overgebleven waren. Uiteindelijk hebben een taxirit die in eerste instantie 350 baht kostte gerelgeld voor 200 baht. Ik krijg er steeds meer plezier in om af te dingen!

Aangekomen bij de busterminal hebben we gelijk een ticket gekocht. De reis van 4 uur zou ons 140 baht kosten. prima prijs dus. Wel werd ons medegedeeld dat Ko Samui inmiddels moeilijk te bereiken zou zijn. Eerst zien, dan geloven. De reis werd dus ondernomen.

Na 4 uur kwamen we aan in Surat Thani, de regen kwam met bakken uit de hemel. Een beetje gedesorienteerd stappen we uit de bus en we zagen tot onze verbazing dat onze tassen meteen werden opgepakt. Opschieten, werd er geroepen. Als we snel zouden zijn konden we de laatste ferry halen. Erg stom, maar we geloofden het meteen.
Wel raar dat we bij een reisbureau werden afgezet en 800 baht voor een ticket moesten betalen. In onze reisgids stond toch echt gemeld dat maar de helft zou mogen kosten. Het bleef door onze hoofden spoken dat het de laatste ferry was en overnachten in Surat Thani leek ons niet de beste optie. Betalen werd het dus.
Na een half uur wachten werd ons ineens medegedeeld dat de ferry niet meer zou varen vanwege het hoge water. Er zou wel even een hotel geboekt worden en we zouden 8.00u 's ochtends weer worden opgehaald. Gelukkig had ik in de lonely planet gelezen dat slapen in de oude stad echt geen optie is en dit is eerder in Krabi ook bevestigd door een Belg die we hebben uitgehoord.
Gelukkig kregen we ons geld voor de tickets terug en mochten we ons eigen hotel uitzoeken. De prijs van de taxi bleek ook redelijk gunstig.

Nu zit ik dus in super de luxe hotel dit verhaal te typen onder het genot van een Whisky Cola, gekocht bij Tesco om de hoek. 2 flessen cola en 1 fles whisky... Ivan heeft het niet de vermoeidheid niet overwonnen en licht in de vensterbank te slapen. Ook ik houd het niet langer vol en probeer dit verhaal af te schrijven.

Om het verhaal kort te houden meld ik nog even dat we waarschijnlijk niet meer naar Ko Samui kunnen. Het hele eiland is overstroomd en de luchthaven is dicht. kijk maar naar de volgende filmpjes http://www.youtube.com/view_play_list?p=02CBFA088BB7D3AA

Als we morgen opstaan zullen we een ander vlucht moeten boeken. Waarschijnlijk vliegen we vanaf Krabi. Dus de bus weer terug, wat een feest!

Morgen zullen we aan jullie ons plan bekend maken. Gelukkig hebben we nog alle tijd...

Ondakns alles genieten we nog steeds, maar nu is het tocht echt tijd om te gaan slapen.

Tot morgen!

• 03 November 2010 - 17:52

Marianne:

hoi jongens,
    wel spannend zoals jullie dat allemaal beschrijven, ben nog voorzichtig met al dat water en je tassen, zorg dat er niets verkeerd in zit alvorens je op het vliegveld bent.
    Wil jullie graag dinsdag weer zien.
    kus van ons en....we missen jullie

• 03 November 2010 - 19:26

Mriek:

!

• 03 November 2010 - 19:52

Juud En Rick:

Jullie zullen vast wel iets leuks vinden voor de laatste paar dagen van jullie reis! Slaap lekker en alvast een fijne busreis morgen

• 03 November 2010 - 21:42

Julia:

Dag oom Onno. Ik poep gemiddeld al drie luiers vol per dag. Verder ben ik helemaal dol op het badje. Mama heeft je daarom nog even twee foto's gemaild van mij in bad. Ik hoor mama steeds lachen als ze jullie berichtjes leest. Kom maar snel naar huis, want ik kan niet wachten om kennis te maken. Dikke kus

• 04 November 2010 - 08:01

Patricia:

Balen van al die regen, maar gelukkig zijn jullie flexibel genoeg. Succes met de busreis en veel plezier nog de laatste dagen! xx