Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Ivan

Blijf op de hoogte en volg Onno

24 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

21-10-2010
2e dag KL
Een heerlijke dat relaxen. Luchen bij het huis van de ouders van Quzier en het fotograferen van onder andere de Bentley, Jaguar, BMW en Audi R8 (Nog in fabrieksverpakking) werden we rondgeleid door onze privechauffeur in KL. We noemen het ook wel KL in 4 uur. Tower of KL, Petronastower, China Town, Koninklijke residentie(s), Central Market, etc. En overal stond hij voor ons klaar na een telefoontje.
Oke een rustig avondje was gepland. Eigenlijk konden we niet meer, maar Quzier had andere plannen. Het eten werd gepland rond 21.00 uur en was heerlijk Fresh Seafood. Geweldig, eerst de vis uitzoeken en dan opeten. Verser kan niet.
Hierna na de Backyard, een Australische kroeg. Weer kwamen we de vrienden van Quzier hier tegen en hebben veel genoten. Livemuziek was geweldig. Helaas dronken we slechts een paar liter Jack Daniels ipv de Mac Gallon van de avond tevoren! Grapje natuurlijk. We zijn ontzettend verwend en dat zouden we weten de volgende dagen...... Na een heerlijk avondje uit nog een klein hapje Chinese Food. Idee voor een eigen restaurant?

22-10-2010
Vertrek naar Bangkok
De volgende dag was het zover. Na twee uur slaap mochten we dan eindelijk opstaan! Het heerlijke ontbijtje, inclusief uitgebakken spek heeft ons er zeker een paar uur door geholpen. Hierna was het voornamelijk afzien. Gelukkig hoefden we uiteraard zelf niet te rijden, maar deed Asrul dit voor ons. Op het vliegveld tijd uitzitten en naar Bangkok vliegen.

Aangekomen in Bangkok stond er helaas geen chauffeur voor ons klaar! Wat een teleurstelling. (Kathy nogmaals dank voor alle goede zorgen...) Aangesloten in de rij en uiteindelijk een plebstaxi gekregen. Een tijdje file door de koninklijke familie (dan wordt alles afgesloten) kwamen we voor 450B aan bij het hotel (10 euro). Spullen naar de kamer en stappen maar....... Ons bed zagen we pas om 06,00u s'ochtends. Hadden we dat maar niet gedaan....

23-10-2010
Bang-cock/ Bang-pussy
Doordat we geen enkel benul hebben van tijd dachten we om 11.00 uur wakker te worden.
Na een heerlijk 'ontbijt' kwamen we er via Linda Romein (oud klasgenoot Markland College Oudenbosch) achter dat het al 16.00 uur was. Geen tijd meer voor cultuur. Dat dachten we tenminste. Na een wandeling van 16.00 – 21.00 uur (stukje taxi) hebben we de Golden Mount gezien, Thaise wijken waar geen toerist komt, complete versie van Chinatown (van onder tot boven van links naar rechts (en dit is groot)), en de 'red light disctrict' (inclusief gogo-bar). Niet slecht voor een avondje lopen...
Oja: ook de homo-straat nog gezien. Ik (ivan) gaf nog aan dat ik overal voor open stond, maar die woorden nam ik snel terug. Jezus, als er een hel op aarde is, is dit de plek. Nu begrijp ik waarom Onno argwaan had en beknepen billen had om de straat in te lopen. En hij maar complimenten geven dat ik overal voor open stond ( :-), nu tenminste).
Nog even een biertje gedronken, maar moeilijk in slaap gekomen. Misschien net iets te veel indrukken?

24-10—2010
Bangkok by bike
Lang leve de lonely planet! Natuurlijk kan je bij Co een fietstocht boeken voor 35,- euro, maar het kan ook gratis. Op een aantal plaatsen is het mogelijk om een green bike in bruikleen te krijgen. We twijfelden geen moment en gingen voor 10.00 am op zoek naar een afgiftepunt. Na een half uur lopen en het nodige vragen naar de weg bleek het toch makkelijk te vinden te zijn. Tot 19.30 pm was het mogelijk om de fiets in bruikleen mee te krijgen. Helaas hebben we het lezen van de kleine lettertjes niet helemaal goed opgelet, want na een tocht van 7 uur kwamen we er achter dat we alleen maar in een klein deel van Bangkok mochten fietsen. Tja als echte fietshollander en met ervaring in steden als A'dam, R'dam en Berlijn dachten Ivan en ik ook wel in Bangkok de fietsheld te kunnen uithangen. Toen we dus 7 uur later aan de andere kant van de rivier waren beland werden we erop gewezen dat we toch echt aan de andere kant van de rivier thuis hoorden. Jammer dat ons dat pas duidelijk werd gemaakt nadat we met de fiets op onze rug aardig wat bruggen hebben moeten oversteken. Laat ik eens proberen alles chronologisch op te sommen.
10.00 Fiets opgehaald en stevig doortrappen.
We moesten nog even naar de officele TAT (VVV) om info te krijgen over de rest van onze reis (ander kant van Bangkok). Hier kregen we info, maar geen mogelijkheden om tickets te boeken)
Op weg naar het hotel (terug dus), om een nacht bij te boeken
Toen de tickets op het station regelen (andere kant van Bangkok). Onderweg de mooiste dingen tegengekomen als tempels en verschillende Thaise markten die andere toeristen nooit zullen zien.
Tickets geregeld en een overleg gehad over Chang Mai. Gelijk maar een hotel geboekt voor het verblijf daar. We worden dan tenslotte opgehaald van het station. Reis zal van 18.10 morgen duren tot 07.15, mits er geen overstromingen zijn. Anders zal er nog een stuk met de bus moeten gebeuren. Helaas was eerste klas vol en hebben we twee Upperbeds met Airco tweede klas moeten reserveren.
Tijd om de originele fietsroute op te zoeken, maar dan die aan de overkant van het water (later bleek dat we hier niet mochten komen, net als de rest van de route)
Hoeveel tempels kun je tegenkomen? We hebben ze allemaal? vluchtig gezien.
Langs het water fietsen, door de sloppenwijken en door 'natte' gebieden. Aardig wat zandzakken en plasssen tegengekomen!
Honger! Dus lekker lunchen. Zaakje langs de weg. Hoe communiceer je met Thaise mensen die geen Engels spreken. O[p hoop van goede zegen, hebben we met handen en voeten het allerlekkerste ooit besteld. Er werden aardig wat blikken geworden om de fiets en onze aanwezigheid in deze Toko. PS: Onno kan nu ook met rechts eten...
Hierna gewezen op onze illegale fietspraktijken in een verkeerd gebied, waarna we maar een tempel (in dat gebied) zijn gaan bezoeken.
Na een pondje naar de overkant terug op onze (bijna) legale fietsroute. We waren tenslotte al in het goede district beland.
Grote Boedha bezocht (helemaal van goud)
Terug naar Grand Palace waar we de fietsen weer inleverde.
Na een stukje wandelen tijd voor een douche (wat een viezigheid door alle smog) en een heerlijk biertje aangevuld met een heerlijke maaltijd.
Bij het eten lekker internetten en dit verhaal schrijven.....

Uiteindelijk bleek dus dat 90% van onze route op deze fietsen illegaal was. Toch hebben we (met gevaar voor eigen leven) regelmatig tegen het verkeer in op een 4 baans 'snelweg' genoten van onze fietstocht. 's avonds wat tijd voor ons zelf. Genoeg indrukken weer, maar wij denken wel dat we vanavond slapen....

• 24 Oktober 2010 - 21:53

Rick En Juud:

Mannen wat hebben jullie alweer een hoop beleefd! En ondertussen ook nog oom geworden. Gefeliciteerd!! Fijne trip naar Chiang Mai.
    Hopelijk zit/ligt het een beetje comfortabel, want het is een heel eind.kus en hopelijk gaat de trein op tijd, tja... Ivan en openbaar vervoer....
    dikke kus en enjoy!! luv ya

• 25 Oktober 2010 - 07:19

Patricia:

Jeetje wat een verhaal zeg! Ik weet hoe druk en chaotisch het is daar, dus het zal af en toe echt wel met gevaar voor eigen leven zijn geweest haha.. Je hebt in ieder geval Bangkok al goed gezien ;-) Sterkte met de reis naar Chiang Mai! xxx

• 25 Oktober 2010 - 08:22

Mams:

hoi lieverds,
    geweldig al deze ervaringen, ik denk dat Marc en ik daar ook maar eens naar toe moeten. hoe is de reis verlopen naar jullie nieuwe bestemming.
    lees jullie verhalen met veel plezier.
    liefs mams

• 25 Oktober 2010 - 08:22

Mams:

hoi lieverds,
    lees jullie verhalen met veel plezier.
    liefs mams

• 25 Oktober 2010 - 19:59

Mriek:

Hahahaha! Sawatieka! You stupid falang!!
    Ziet er goed uit jongens! I love Thailand!
    Have fun!