KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Onno Tholen - WaarBenJij.nu KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

KL

Door: Ivan

Blijf op de hoogte en volg Onno

21 Oktober 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eenmaal aangekomen in KL duurt het niet lang voordat we onze tassen en chauffeur hebben gevonden (Hij stond bij de auto, de chauffeur tenminste) en hij brengt ons naar Katy en Quzier. Onderweg weet hij in zeer gebrekkig Engels drie dingen aan ons uit te leggen. Het Formule 1 circuit, het bedrijf van Quzier en de auto van Quzier. Katy is thuis en delen de pepernoten, puddinkjes, etc uit. Zuivel schijnt hier slecht verkrijgbaar te zijn. 's avonds (al hadden wij nog het idee dat het 's ochtends is, gaan we naar Kuala Lumpur voor ons diner. Op het programma staat Malesien Food. Wat opvalt aan uitgaan in KL is dat iedereen voor je aan het rennen is (waarschijnlijk door gezelschap van Quzier, maar daarom niet minder bijzonder.) Op het moment van binnenkomst staat er een heel team voor ons klaar. Na het eten 'first night out' en wat voor een nacht. Overigens wordt de auto voorgereden voor maar liefst 200 meter rijden naar de kroeg. De lekkerste dranken (Whiskey te duur voor consumptie, maar hier gemengd met veel ijs, cola of soda) en de mooiste mensen om ons heen. Alleen maar gesprekken van: What are you doing in Kuala Lumpur? Reactie: I'm a model! Na vele liters alcohol met als resultaat een volkomen dronken Quzier, besluiten wij (en idd dat klinkt heel gek) om de chauffeur te bellen en ons naar huis te brengen. Hier drinken we nog een afzakkertje en gaan lekker slapen. Eerste uurtjes KL kunnen we nu al enthousiast naar terugkijken. Nu lekker aan het ontbijten en zo klaar maken voor de lunch. Luchen doen we in het huis van de (schoon)ouders. Uiteraard worden we weer netjes door de chauffeur weggebracht. Wat hebben het toch zwaar. Misschien moeten we er niet te veel aan wennen ivm de rest van onze vakantie.

• 21 Oktober 2010 - 06:41

Fred:

Wat klinkt dat goed!!! En je weet wat ze zeggen, een goed begin is het halve werk! Kan alleen maar nog beter worden!! :-)

Kus

• 21 Oktober 2010 - 06:55

Rick En Juud:

Het klinkt nu al als een superreis!! Wel erg lux inderdaad om overal door de chauffeur heen te worden gebracht. Veel plezier verder vandaag.
    ps. houden jullie het nieuws goed in de gaten i.v.m. de overstromingen in Thailand.
    dikke kus van ons en de groetjes aan Quzier, Kathy en de kids

• 21 Oktober 2010 - 07:11

Mams:

dit ter info:stond vanmorgen donderdag in het AD.
    liefs van mams.

Noodtoestand Bangkok en omgeving verlengd
    BANGKOK - Een half jaar na het beëindigen van de massale antiregeringsprotesten in Thailand, hebben de autoriteiten dinsdag de noodtoestand in Bangkok en omliggende provincies met drie maanden verlengd. Dat heeft minister van Defensie generaal Prawit Wongsuwon laten weten.
    Thaise oproerpolitie. ANP
    Thaise veiligheidsfunctionarissen houden rekening met het uitbreken van nieuwe protesten in Bangkok en omgeving. In de provincies rond Bangkok wonen veel zogenoemde roodhemden. Dat zijn aanhangers van oud-premier Thaksin Shinawatra en tegenstanders van de huidige regeringsleider Abhisit Vejjajiva.

De noodtoestand werd in april ingevoerd om antiregeringsprotesten de kop in te drukken. Onder meer politieke bijeenkomsten van meer dan vijf mensen zijn tijdens de verscherpte veiligheidsmaatregelen verboden. (ANP)
    05/10/10 11u24

Meer doden door overstromingen Zuidoost-Azië
    HANOI - Zeker 41 mensen zijn de afgelopen dagen om het leven gekomen door overstromingen na zware regenval in het midden van Vietnam. Dat hebben de autoriteiten in het Zuidoost-Aziatische land laten weten.
    De zware regenbuien begonnen eind vorige week in de provincies Nghe An, Quang Binh en Ha Tinh. In Ha Tinh verdween maandag een bus in het water. Vijftien passagiers worden nog vermist. De Vietnamese staatstelevisie meldde dat honderden militairen met boten naar de vermisten zoeken.

Eerder in oktober werd het midden van Vietnam ook al door noodweer getroffen. Zeker 64 mensen kwamen toen om het leven.

Ook delen van het noordoosten van Thailand zijn door de zware regenval ondergelopen. De Thaise autoriteiten lieten dinsdag weten dat de overstromingen sinds vorige week zeven levens hebben geëist. (ANP/BVDL)
    19/10/10 09u24

• 21 Oktober 2010 - 07:14

Mams:

Hoi boy's

Heel leuk om jullie zo te volgen en mee te genieten van jullie ervaringen.Is Qu al weer nuchter???
    liefs mams

• 21 Oktober 2010 - 08:19

Patricia:

Jullie zijn de reis wel super begonnen zeg! Geweldig! Geniet ervan en hou idd de berichten over Thailand in de gaten ;-)
    xxx

• 21 Oktober 2010 - 10:15

Dimar:

getver, wat hebben jullie het zwaar....

• 21 Oktober 2010 - 18:29

Irene:

Klinkt ontzettend goed.
    Ik sluit me aan bij de weerberichten, goed opletten. De wegen zijn niet al te best in thailand. Maar jullie kunnen toch lekker zelf de route bedenken.
    Geniet ervan....

• 21 Oktober 2010 - 22:28

Marc:

jullie hebben het zwaar leuk zo te lezen, geniet er maar heel zwaar van,

groet,

ps 1/4 centraal thailand staat onder water, ben voorzichtig en plan je reis goed uit!

• 21 Oktober 2010 - 22:33

Marc En Marianne:

Zeker kwart van Thailand overstroomd

FOTO'S AFP
    UPDATE BANGKOK - De ergste overstromingen in Thailand in tientallen jaren tijd hebben ongeveer een vierde van het land onder water gezet. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Chavarat Charnvirakul laten weten. Het dodental als gevolg van het snel stijgende water is opgelopen naar twaalf. Reddingsteams proberen gestrande mensen te bereiken met boten. Woningen en enorme landbouwvelden zijn overspoeld.

FOTO ANPIn totaal zestien provincies zijn getroffen. Vier mensen kwamen om in de oostelijke provincie Buriram. Ook de zwaar getroffen provincie Nakhon Ratchasima telde vier doden. Daarnaast vielen in de centrale provincies Rayong, Trat en Lopburi enkele slachtoffers. Bewoners die aan de Chao Phraya rivier in de hoofdstad Bangkok wonen, bereiden zich voor op vertrek. Honderdduizenden zijn door de overstromingen getroffen. Voor zover bekend zijn er geen Nederlanders bij betrokken, meldden desgevraagd de ANWB, reisorganisatie TUI en het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken.

De minister zegde omgerekend 2,4 miljoen euro beschikbaar voor tenten, boten en levensmiddelen. Premier Abhisit Vejjajiva zei dat Nakhon Ratchasima met de ergste overstromingen kampt in veertig tot vijftig jaar tijd. Hij schatte dat er twee keer zo veel regen in het bergachtige gebied is gevallen als vorig jaar.

Wekenlang regen
    Landen in de regio worden al weken geplaagd door slecht weer. In Vietnam zijn tientallen mensen door het wassende water omgekomen en in Cambodja acht. In de Filipijnen eiste tyfoon Megi zeker veertien levens. Volgens officiële cijfers gaat het in totaal om zeker 75 slachtoffers.

Zuidoost-Azië wordt geregeld getroffen door tyfoons, maar Megi is bijzonder hevig. Op de Filipijnen, waar jaarlijks ongeveer twintig wervelstorms voorbij razen, was Megi met snelheden tot 260 kilometer per uur de zwaarste in vier jaar tijd. Ruim 200.000 mensen raakten dakloos.

Hamsteren
    In het zuiden van China hamsteren inwoners eten en drinken in voorbereiding op de naderende tyfoon, die boven de Zuid-Chinese Zee aan kracht wint. Volgens meteorologen kan Megi de zwaarste tyfoon in 20 jaar tijd worden en de hoogste overstromingen in tweehonderd jaar veroorzaken. Weersvoorspellers verwachten in de provincie Guangdong in de komende dagen tot zeven meter hoge golven. Ongeveer 140.000 inwoners van zuidelijke provincies moesten hun huis verlaten. (ANP)

Ook de provincie Ayutaya, boven Bangkok, staat onder water. FOTO ANP

FOTO ANP

FOTO ANP

• 22 Oktober 2010 - 21:41

Rick En Juud:

Ivan heeft vanavond laten weten dat ze nu in Bangkok zitten. Alles gaat prima en ze genieten volop. Ze houden alles goed in de gaten, maar het schijnt daar wel mee te vallen. No worry's, just enjoy!!

• 24 Oktober 2010 - 11:57

Nutter:

"I am a model" Dit is nu al de 2e keer..... zijn er geen spiegels in KL Onno!

• 24 Oktober 2010 - 13:09

Nutter:

Ik probeer maar iets positiefs te bedenken uit al dat water. Huur een jeep, een board en zoek een ondergelopen straat. Hoe vet....