Eerste dag Chiang Mai - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Eerste dag Chiang Mai - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Eerste dag Chiang Mai

Door: Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

01 November 2010 | Thailand, Ko Lanta

Aangekomen in Chiang Mai om 11.00 uur werden we keurig opgehaald bij het station. De transfer naar het hotel was tenslotte inclusief. We hebben ondertussen ontdekt dat hoe twijfelachtig een boeking ook is, het gaat bij ons altijd goed....

Nadat we weggebracht waren, konden we gelijk bij onze chauffeur alles boeken (wat een toeval, of was dat de bedoeling al eerder geweest?). We boeken een trekkingdag met ATV(All terrain vehicle)-rijden en White(wild)waterraften direct voor de volgende dag. Die dag paste er precies de Thaibokswedstrijd nog bij. Verder een dag later in het kader van een te verkrijgen restaurant (Auberge d'n Haard is volgens mij met dank aan Raymond) een kookcursus.
De dag van aankomst bezoeken we veel tempels. In de Old Town (een vierkant gebied in Chiang Mai) Heel veel tempels, tempels en nog meer tempels. De Tempeltour zijn we na een paar uur wel beu, maar we hebben de allermooiste wel gezien. Grappig is toch wel dat je vaak een een local wordt aangesproken. Hij of zij probeert dan eerst iets meer te vertellen over de bezienswaardigheid waar je op dat moment bent. Al snel daarop volgt de vraag; “Where are you from?”. Na het geven van het antwoord blijkt elke keer weer dat de local of in Rotterdam/Breda is geweest of een Nederlandse vrouw heeft. Niet snel hierop wordt getracht van alles en nog wat aan je te verkopen. Een taxirit, een pak, een lekkere maaltijd... 's avonds beetje op tijd naar bed ivm de vroege dag de volgende dag. Eerst nog een paar biertjes en een beetje McDonalds (oh, wat lekker na 14 dagen rijst). Helaas dachten de darmen van Onno er anders over de volgende morgen.