Bangkok en de reis naar Chang Mai - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Bangkok en de reis naar Chang Mai - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Bangkok en de reis naar Chang Mai

Door: Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

01 November 2010 | Thailand, Ko Lanta

Geweerschoten, we wisten het allebei vrij zeker. Vier uur 's nachts en ze kwamen het hotel even ontruimen/ overvallen. Vervelend om te zeggen, maar beide lagen we afwachtend in ons bed. What to do? Niets bleek minder waar. Het bleek dat de kamer vlak naast ons aangevallen werd door een Thai. Deze leefde zich 1,5 uur uit op de deur, maar kwam er niet door. Na die tijd was het weer stil, maar van slapen kwam het niet meer... We kunnen het wel omschrijven als doodsangsten, voor niets gelukkig.

Nog een tempel niet gezien in Bangkok. Die willen we nog wel even bezoeken, maar het liefst met een Tuktuk. Deze staan er bekend om dat ze je naar Tailors of juweliers brengen, maar daar willen we dus niet naar toe. Wanneer ze toeristen hier afzetten, krijgen ze benzinebonnen. Daarom kom je in een tuk tuk niet (of veel later) aan op plaats van bestemming. Na lang praten met de chauffeur, blijkt gewoon dat het onmogelijk is. Hij brengt ons nog liever naar een tailor dan dat we gewoon 50 bat betalen voor 2 kilometer rijden. Ongelooflijk. Dan maar weer in een taxi-meter.
Tempel vonden we toch weer iets te commercieel dus dan maar iets anders. Bangkok by boat (gewoon per openbaar vervoer) was erg leuk, Alle toeristenplekken en weer terug. Even lunchen en klaar maken voor de reis. Lekker relaxed. Oh ja. Het regende vandaag voor het eerst in Bangkok en de regen die eerder ten noorden van bangkok was gevallen deed het waterpijl van de rivier flinkstijgen, dus maar goed dat we er vandoor gingen.

Treinreis naar Bangkok. Om een uur of vier zijn we vertrokken naar het station. Natuurlijk wilde we nog een keer opgelicht worden dus stapte zoals altijd in een taxi-meter. Toen hij onderweg riep dat hij ons wel een goede prijs zou geven van 350 bat hebben we hem meerdere keren aangegeven dat hij zijn meter aan moest zetten. Toen hij ook na herhaaldelijk verzoek niet wilde luisteren besloten we tegelijkertijd om uit de taxi te springen (rijdend). Op zoek naar een andere taxi dus. Aangekomen bij het station (60 bat) ging alles voorspoedig. De bedden konden we inwisselen voor lowerbeds ipv upperbeds (meer ruimte) en even een lekkere ijskoffie gedronken. Ja jullie lezen het goed, wij hebben niet voor een eerste klas prive slaapcompartiment gevraagd. Om 18.10 begon ons treinavontuur. We wisten al van te voren dat we door de overstromingen niet volledig door konden reizen naar Chang Mai. Eerst trein, dan bus en dan weer trein. Na twee uurtjes trein konden we de bus in. En wat voor een bus. Een discobus. Fouter dan fout met keiharde thaise meezingers, discolampen, alles erop en eraan. Het werd toen heel duidelijk dat Aziaten dol zijn op 'kitsch' en neonlicht. Beide waren we er nog niet uit of dit fijn of een kleine vorm van hel was. Gelukkig werd het langzaam onderweg wat minder. We kwamen na twee uur bij het station aan (4 stations verder). De overstromingen hebben we gezien, doorheen gereden, maar niet echt last van gehad.

Voordat we naar het station vertrokken hebben we eerst etenswaar ingeslagen. Tuctuc, chips etc. We wisten namelijk niet wat we in de trein aan voedsel konden aantreffen. Onze inkopen bleken echter totaal niet nodig. In de trein werd gelijk onze bestelling opgenomen, voor diner en ontbijt. We konden (redelijk , Onno zegt “In een trein heb ik nog nooit zo goed gegeten!“ ) goed eten aan boord. Luxe was het niet te noemen maar best aardig. Terwijl we zaten te eten, begon ivan zijn nachtmerrie. Kakkerlakken! Maar dan ook echt overal. Gelukkig bleven het bij kleintjes, maar het slaapt toch niet echt lekker. Nadat Onno de eerste kakkerlak heeft gedood voor Ivan, lukt het Ivan daarna ook waar nodig van zich af te slaan. Onno heeft geen oog dicht gedaan. Er maalde teveel door zijn hoofd, het was te licht en misschien ook een beetje door de kakkerlakken? En Ivan uiteraard door de kakkerlakken. Toch nog wel wat geslapen gelukkig

• 01 November 2010 - 19:41

Irene:

Hihi...jeetje ja beestjes..allemaal beestjes. Die krijg je er gratis bij he..Hopelijk waren dat de laatste voor jullie reis.