Relaxed koken & Phuket - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu Relaxed koken & Phuket - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

Relaxed koken & Phuket

Door: Onno & Ivan

Blijf op de hoogte en volg Onno

01 November 2010 | Thailand, Ko Lanta

Het koken bleek een waar festijn. Onze groep bestond uit een Duits en een Engels stel van onze leeftijd, een Duitse single lady en twee Zuid-Afrikaanse “vriendinnen”.
Tijdens het koken bleek er al snel een connectie te zijn tussen de Afrikaanse dames en ons. Dit kwam o.a. Doordat één van de dames en Onno een voorkeur bleken te hebben voor de meest pittige gerechten. Van de zeven gangen kozen zij volgens mij vier keer dezelfde.
7 gangen moesten er worden gemaakt. Per gang kon er uit 3 verschillende gerechten gekozen worden. Nadat er kennis gemaakt was en er was bepaald wat er gekookt ging worden werd het tijd om naar de markt te gaan. Hier kregen we uitleg over alle ingrediënten en konden rustig onze ogen de kost geven. Gelukkig hadden we ook nog even tijd om een nieuw geheugenkaartje te kopen voor de camera. 24GB blijkt toch echt niet genoeg te zijn.
De Thaise keuken blijkt aardig simpel in elkaar te steken. Het geheim zit hem in het gebruik van verse ingrediënten. Er blijkt geen gebruik gemaakt te worden van peper of zout. Wel van suiker, vissaus en oestersaus. Een aantal ingrediënten zal in Nederland niet voor handen zijn, maar waarschijnlijk zal het ons lukken om met kerst een volledig Thais 5-gangen menu op tafel te zetten.
We hebben allebei zeer genoten van deze voedzame dag.
Ook hebben een uitnodiging op zak om als we in Zuid Afrika zijn op bezoek te mogen bij onze nieuwe vriendinnen. Judith, bereid je dus maar vast voor...
Het Duitse stel bleek 's avonds in hetzelfde vliegtuig te zitten naar Phuket. De vermoeidheid was tijdens de vlucht zo sterk aanwezig dat socializen er helaas niet meer in zat.

• 01 November 2010 - 18:33

Mriek:

You like spicy thai food?!

• 01 November 2010 - 18:33

Mriek Nog Een Keer: