eerste dag Phuket - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu eerste dag Phuket - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Onno Tholen - WaarBenJij.nu

eerste dag Phuket

Door: Onno & Ivan

Blijf op de hoogte en volg Onno

01 November 2010 | Thailand, Ko Lanta

's Nachts om 00:15u landde ons vliegtuig. We hadden al gelezen dat taxi's zeldzaam zijn op Phuket, vandaar dat we direct in de rij gingen staan voor een mini-van. Voor 250 baht zouden we naar ons hotel gebracht worden. Natuurlijk werd er onderweg eerst een stop gemaakt bij een reisbureau, ook al was het inmiddels 1:30u 's nachts.
Onno had vooraf een hotel gereserveerd in Kata beach. Omdat tot nu toe alle hotels hun receptie dag en nacht op hielden verwachtten we niet dat het een probleem zou zijn als we pas om 2:00u zouden arriveren. Helaas, bij aankomst bleek dat alles hermetisch was afgesloten. Gelukkig bleek dat één van de medewerkers wel mobiel bereikbaar zou zijn, ware het niet dat hij een verkeerd telefoonnummer had genoteerd. Tja en wat doe je dan?
Omdat we dachten dat het aan de telefoon lag op zoek naar een open bar/hotel met telefoon. Ook daar bleek het nummer niet te werken. Voor een laag bedrag konden we daar de nacht doorbrengen. Wat hebben we lekker geslapen.

De volgende ochtend zijn we uitgecheckt en toch maar nog even naar het hotel waar we eigenlijk zouden slapen. De creditcard bleek al belast te zijn, maar ze wilde het compenseren met een volgende overnachting. Jeroen en Josca van Essen (broer en zus) runnen het hotel samen met hun moeder. Ze zitten hier nu een jaartje en zijn zich aan het opmaken voor het volgende seizoen. Het was fijn om wat tips & trucs te horen van Nederlanders die er wonen...

Eerst eens naar het strand. Redelijk weer, dus de handdoekjes mee en naar het strand. Een geweldig strand en een heerlijke zee. Super om hier te kunnen/mogen zijn.

Na die tips hebben we besloten om een 's avonds een motor te huren (125cc dus een net geen brommer meer) vanaf 19.00 uur. Op die manier konden we naar Patong waar een bokswedstrijd zou zijn. We konden geen genoeg krijgen van deze geweld(ad)ige sport. We konden achter Jeroen aanrijden en hij begeleidde ons naar een parkeergarage voor scooters. Eerst nog even eten en vanaf 21.00 u begon het spektakel. Klein stadion, dure kaarten, maar een aantal zeer leuke wedstrijden. Bij de laatste wedstrijd spoot het bloed eraf!

Nu we toch in Patong waren, konden we net zo goed nog even het uitgaansgebied gaan verkennen waar Patong/Phuket om bekend staat. Dit was wel veel beter dan in Bangkok. Open bars met danseressen en wanneer het 'nee' was, begrepen ze ook dat je gewoon wat wilde drinken. Leuke plek en zoveel te zien! Op de motor weer terug ging gemakkelijk.

• 01 November 2010 - 13:15

Fred:

Wat een hoop belevenissen mannen, onwijs leuk! Geniet nog van de laatste week! Tot gauw! xxx

• 01 November 2010 - 14:44

Patricia:

Jeetje wat een verhalen mannen!! Klinkt allemaal super zeg. Geniet nog maar van de laatste week!! xxx

• 01 November 2010 - 16:24

Rick En Juud:

Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt.Gelukkig zijn jullie heerlijk flex ingesteld! Hopelijk klaart het weer snel op en kunnen jullie nog even echt genieten van de pracht en praal van de eilanden. Have fun!!

• 01 November 2010 - 18:36

Mriek:

Waar blijven de foto's?
    Ennuh.. nog verdere tips nodig? Vraag mriek! (heb er toch n half jaartje gezeten hey!!) ;D

• 01 November 2010 - 19:49

Irene:

Jaahhh te gek!! Goed man toch nog een gesloten hotel, dat is het echte backpacken. Op zoek naar andere slaapplekken op onmogelijke tijden. Dikke tien!!

Enne wat lees ik: motor???? Jaaaaaa jullie zijn toch normaal gozers hahaha. Ik wist wel dat jullie een ritje gingen maken. Zo leuk om dit te lezen.

En dan het vechten...ik ben benieuwd naar de foto's. Hoef er zelf niet heen, maar wederom super dat jullie het doen.

Geniet nog veeeeeel meer!!!!

• 01 November 2010 - 22:13

Jorien:

hi bruce en model!!!!

nu pas een bericht van mij, maar volgens mij vermaken jullie je prima. Bruce met zijn complimenten voor bruce en model met zijn 9 jarige meisjes en omgebouwde dames!!

ik vermaak mij wel met jullie verhalen